Friday, January 11, 2013

848: Rajuk Tak Berkesudahan.

Patutnye arinie dengan esok aku kene gi Penang.
Biasalah, jengah site.
Pastu ade sesi petir otak ke apetah.
Semalam Mr. Sivaji suruh kakak ketua tanya kat aku, aku nak gi ke dok.
So since dia TANYA, dan itu bukan ARAHAN,
aku cakaplah taknak.

Aku cuak gak senornye.
Dibuatnye dia hangin soh aku benti lagi kang cemana?
Tapi betul la aku ade hal.
Hal dengan #memuah.
Hal dengan Kak Ila.
Dan lelain lagi.
So aku pikir kalau dia tanya dan macam paksa-paksa
Mebi aku pegilah kot.. sambil heret kaki. Hukhuk

Lepas kakak ketua bagitau Mr. Sivaji
Skali dia tanya kat aku daaaa..
'Mas taknak pegi Penang ke?'.
Aku geleng - tu tanda taknaklah.
'kenapa? merajuk lagi?'
Errkk.

Merajukkah aku?
Ye kot.
Aku ni ginilah bos.
Aku tak kisah kalau ketidakcekapan aku dipertikaikan - kalau betei la
Maksud aku, kalau betei keje aku tak memuaskan, or memang skill aku ala-ala takde ke
Pastu dia bising
Aku tak kisah pun, dah memang benda betul kan.

Tapi..
Bila tuduh yang bukan-bukan
Pastu stret je suruh aku benti
Pastu bila aku tanya amendenye
Takmo jawab
Bila aku nak eksplen
Takmo dengau
Terasa la di lubuk ikan hati aku ni

(pastu bila aku dah takmo cakap pasal mende ni lagi, dok tanye plak. sorilah. aku akan cakap bila aku nak cakap. dah kalau aku takmo cakap baru nak tanya, sila la pegi pitam)

Aku bukan baru weh kat sini
Nak dekat 10 tahun dah
Ade ke sesedap ani mayuni je cakap gitu ke aku
Marah orang lain, pastu lepas kat aku
Mementang la orang yang dia marah tu dia takleh pecat
-____________-"
Mementang laa aku takde value
-_____________________________-"

Sedih tau.
Bila ingat-ingat balik sms tu
Bergenang-gangnam airmata baby
Sedih ngak.

So.. lantaklah nak kata aku merajuk ke
Merujuk ke
Menjeruk ke
Sukatilah.

Cumanya..
Satu mende la yang buat aku rilek
Bilamana aku ade rasa nak geram-geram tu
Aku ingat balik kebaikan Mr Sivaji pada aku
Siap patahkan ketam nak mudahkan aku makan
Terharu
Lebur rasa sedih tu

Tapi kejap jelah leburnya
Pastu sedih balik. Huksss.

8 comments:

coklat~vanilla said...

aku rasa, x salah kalo hg cari keja tempat lain. experience hang tu st bernilai okeh.

aku punya style, kalo dah dihancurkan berkali2..aku x tunggu dah kot. aku xleh la keja hati separuh...

rezeki dimana2 masy...

Masy said...

experience je ade, ann. yg lain aku kene ngaku la mmg ade salah dan kelemahan aku. takpe.. aku boleh tahan lg huhu

adra217 said...

aiceh..merajuk lagi rupanya...

Masy said...

ade laa sket2 hehehe

pakbear said...

suka tgk muka kucing tu.. comel giler... ehh x mengomen dlm konteks nampaknya aku nie! Hahaha

Masy said...

hahahah takpelah, janji hadooooo

Irfa said...

sedih pulak entri ni w,pun tak paham situasi sebenar..

dalam 10 kebaikkan mgkin cuma 1 je yang buruk/jd lupakan yg buruk itu..kenangla 9 yg baik itu

#cewah

Masy said...

baeklah hehehhehe