Friday, July 19, 2013

893: Kenangan berpuasa kat asrama - feeling perantau

Mari kita mengimbau kenangan, mahu?

Masa puasa zaman-zaman asrama dulu aku rasa seronok jugak.
Mebi sebab aku suka dok asrama kot?
Sebab ade kawan-kawan,
dok umah, aku sorang je huhu

Puasa masa tu
Penat sebab kena pegi sekolah hahahaha
Tapi bila balik takde terkejau-kejau macam hari biasa
Kalau hari biasa, terkejau-kejau
Sebab kelas aku biasanya abes pukul 2.30 petang macam tu
Kelas aku je yang balik lambat. huhu

Kalau hari biasa
Abes je kelas, jalan lelaju balik asrama
Kalau aku, terjah semayang dulu
Ade yang pegi terjah lunch dulu
Tapi memang kena setelkan dua-dua tu sebelum pukul 3
Sebab pukul 3 dah nak start prep
Urgghhh

Tapi prep petang time pose ni
Mostly memang diisi dengan ibadah tido jelah
Hahahahaha
Kalau ko terer macam aku dengan Kapai
Siap tido dalam dorm hehehe

Lepas asar
Sambil-sambil tunggu time nak beratur amek makanan tu
Siap pasang lagu raya kat study room
Memang feeling perantau sangatttt
Walhal rumah aku dengan asrama tu ade laa dalam 10km je pon
HAHAHAHAHA

Masa nak berbuka tu
Paling pedajal skali kalau orang yang baca doa tu
Siap baca dengan translate skali
T___T takyah nak translate sangat, bole tak?
Orang dah la lapau nih!

Lepas makan
Solat maghrib berjemaah
Pastu solat isyak berjemaah jugak
Pastu solat terawih sesama
Sape yang jadi AJK Agama masa tu, dorang laa yang kena jadi imam
Aku dulu penah gak dorang nak suruh jadi imam
Aku punye la taknak, sampai gi menyorok dalam jamban
Ape laaa paksa-paksa orang
Tampau dengan gayung kang baru tau :p

Yang best laa dok asrama time pose ni
Bila mak apak datang bawak lauk ke ape ke
Ataupun hari Ahad yang dorang baru balik asrama tu
Haaa masa tu.. macam-macam pesen mekanan timbul weh

Penah sekali tu
Aku berbuka macam biasa je
End up tido takleh nak baring
Kene tido duduk sebab perut penuh nau
Mana laa tak penuh
Aku kira-kira, ade laa lebih kurang 20 jenis mekanan dah terjun dalam ruang perut malam tu je

Bayangkan
Asrama tu ade 6 dorm je pon
Tapi bila aku lalu je, adeeee je yang panggil
Junior-junior laa mostly
'kak ctah! aritu akak cakap nak makan kuih bla bla bla kan, ni mak saya bawak, ameklah'
'kak ctah! akak suka kan makan bla bla bla? nah kak, amek ni'
'kak ctah! tadi orang gi pasar remdan ni ternampak mende ni. tingat aritu akak cakap akak nak, ni orang beli - amek laa'
Ko bayangkan kalau dah 20 orang cakap macam tu
Hati siapakah mampu menahan rasa HAHAHAHAHA
Paling takleh blah kalau ade yang buat-buat muka merajuk sebab aku kata tak larat nak makan
Takleh blah tau kakak kalau orang merajuk sebab kakak takmo makan

Seronok la dok asrama
Walaupun ade laa yang tak seronoknye
Tapi kalau diletakkan atas penimbang
Rasanya lagi banyak seronok beronok-ronok daripada yang tak
Tatau laa korang cemana ehehehhe

takkan takleh cam aku dalam gambau ni kot? lulzz

4 comments:

zonaku said...

heheheh... mmg seronok kan...

klau x p prep petang or malam tu biasanya kami dapat special permission, 2 secara halal, bakal ada beberapa y secara haram.. heheheheheee

HEMY said...

ko yg kurus masa tu boleh makan smpi takleh tido baring..kalau yg skang..pergh..kompem kena tidur berdiri..hahahahahaha

otaktepu said...

Patutlah pun.... :p

Masy said...

zona,
kan.. hehe

anul,
skrg dah takleh laa buat gitu.. dulu selambe je mkn byk2 gitu sbb yakin tak gemok hahahahaha

otaktepu,
patut apeeeeeeeeeeeeeeee