Friday, September 27, 2013

910: Merungut

Pagi tadi sesampai je kat opis, aku tengok report atas meja aku ni leper je. Padahal semalam aku ada letak sebatang pen dalam report tu sebab aku tengah cek lagi. Kiranya buat penanda laaa.. nanti senang hari ni aku boleh terus sambung cek, takyah nak cari-cari lagi.

Naik pulak darah aku tetibe. Shuuuuttttt naik atas kepala.

Sambil bebel sorang-sorang, aku cari pen tu. Pen kesayangan la jugak. Sebab pen tu 3 in 1. Ade kaler itam, biru dan pensel. Spesel giler pen ni. Aku ni dah la jarang sangat beli pen. Ni kirenye memang harta beli sendiri la kiranya. (satu perenggan ni seme ayat merungut la ni)

gambau semalam. haa tu lah pen nye. mahal tu! empat hengget lebih.

Arghhh mana peginya.

Akhirnya ternampak. Atas meja Adik Tinggi. Errghhh mamat ni kan. Ok malas nak sambung, nanti kang abes semua aku ungkit pulak nanti.

Pegi sarap. Merungut dalam hati. Ada sesetengah benda ni memang takleh nak diluah. Takut tersalah cakap. Takut melarat. So.. kita merungut dengan diri sendiri jelah. Mudah. Kalau terlajak kata pun, takde sape tau sebab cakap kat diri sendiri je hahahahah!

Dah setel makan. Hmmmm. Oklah. Benda kecik je. Malas nak bising.

Tamat. Kisah hati yang mudah nak terasa dan marah dua tiga hari ni. Nak period lettew kata orang. Walhal di hari biasa pun sama je. Cuma tahap toleransi terhadap sesuatu isu tu je yang bergantung pada hormon.

Itu aku la.. orang lain tatau la plak.

gambau semalam yang tiada hala tuju

Sekian terima kasut.

7 comments:

zonaku said...

pun boleh...
ahahahhahahaaa... esok mkn jeruk byk2, jgn kasik dia rasa.

Mya said...

lawa shawl!

Masy said...

zona,
takmo pelawa sape2, nk mkn dlm bilik! haha

kak mya,
mekasih mekasih hehe

zonaku said...

ya rabbi.. nawaitu ko ikhlas betul la!

oranglidi said...

tulis je nota saman letak atas meja beliau. hehehe

adra217 said...

tak apalah kalau hilang lagi nanti boieh beli yang baru..hihi

Masy said...

oranglidi,
takpelah.. hehe

bos,
belikan bole? kihkih