Friday, December 27, 2013

929: Last Entry Untuk 2013

Salam semua.

Lepas ni bila aku update (kalau panjang umurlah - which I hope - walaupun takde niat nak hidup menongkat langit), insyaallah aku dah selamat berumur 34 tahun. 34. Bujang dan takde boipren. Takde orang tekel. Kah. Hmmmmm..

Aku menyaksikan hidup aku berubah dalam 10 tahun ni. Ada yang jadi baik, mostly tidak. Dan aku malu. Dengan Tuhan. Jadi aku redha. Kalau doa untuk mendapatkan jodoh tu Allah put on hold sebab Dia nak aku jadi baik dulu, baru boleh Dia bagi. Dan kalau ditakdirkan sampai mati pun aku masih lagi sorang-sorang, begitulah. Aku akan sedih, ye aku tau. Tapi kalau dah itu yang terbaik untuk aku, redhalah.

Aku ada terbaca, bila kita rasa doa kita tak dimakbulkan sebab kita jahat, itu pun sebenarnya salah satu tanda kita bersangka buruk pada Allah. Oh tidak Ya Allah, aku tak pernah macam tu. Aku jarang berdoa sungguh-sungguh bukan sebab aku angkuh. Aku jarang berdoa bukan sebab aku tak mahu. Aku jarang berdoa sungguh-sungguh sebab aku malu. Aku tak layak meminta apa yang aku inginkan. Kalau diberi, aku jadi malu lagi. 

Makanya setiap kali lepas solat, satu-satunya doa yang aku mampu lafazkan.

selamatkan aku dari seksa api neraka -_-"

Dia lebih mengerti.

Salam Tahun Baru, korang!

5 comments:

yana said...

Pesal entry akak ni berbaur sedih.
Ni semua ujian dunia je kak.
Ujian kita hidup bujang tp syukur mak idup lagi, ada lg family lain, adik badik, kawan2. Tp ye la tak sama dgn pasangan dan menggembirakan hati mak dgn menantu. Hehehe

Tapi, ujian kita ada bahagian ujian org lain juge. Sama ada sedar atau tak je.

Selamat tambah usia tambah bijak tambah risau tambah jelita tambah2lah sendiri hehe

limaedua said...

hidup ini satu perjuangan..jangan ponah ngaku kalah..teruihkan usoho.. (^.*)~~

moment said...

alolololo kakak baby saye..

meh nk peluk meh..

*julung kali masuk blog*

zonaku said...

how come aku miss this entry?

Masy said...

:)