Monday, January 06, 2014

931: 20+14

Salam!

Sabtu lepas besday aku yang ke 34. Ya Auloh.. dah 34 tahun, takde hasil langsung hidup aku ni (agaknyelah). Takde ape yang menarik. Oh ada. Kakak ostajah normayah sopiah belanje saye makan kat Chilli's dan nonton muvie. Mekasih kak! Kalau tak musti saye dok menukun je kat umah pada hari kejadian. Inilah nasib si bujang secara total, kalau ade boipren ke.. errr.. eleh kalau ade pun tak tentu lagi selebret. Ai penah ade, ai tau laaa. Heh.

curik dari setagram kak ostajah, halal eh..? mekasih kak!

Tetibe teringat sesuatu. 

Rasanye tahun 2006 kot. Masa tu ala-ala zaman kegemilangan dengan kekawan. So.. besday aku bukan takat disambut pada 4 Januari tu je, tapi ade gak melarat ke dua tiga hari kemdiannye. Tahun tu aku sambut sebeday dengan klik UiTM aku iaitu Odah, Peah dan Fiera. Kitorang deting kat midveli. Makan-makan dan tengok muvi. Masa tu rasanya Odah je yang dah kawen kot. Lepas setel semua, aku antau Fiera balik ke umah kat Klang. Aku sampai kat umah dah pukul 11 malam kot. Umah pun dah gelap masa tu hehe.

Esoknya pulak. Aku diajak oleh sorang blogger ni laaa, ajak makan kat Subang. Masa nak kuar tu osmet aku pun tanye..

kak Mas ade gi memane ke malam ni?
ade.. nak kuar makan 
oo.. lama tak?
entah.. kenape?
Seri ingat nak masak tomyam, kak Mas jangan balik lambat tau
oo ala takpelah kalau akak balik lambat, korang makan jelah
hmmmm...

Lepas dah siap-siap, aku pun dah nak gerak la ni. Datang pulak lagi sorang.

eh kak Mas nak gi mana??
nak kuar makan, nape? nak kirim?
akak balik lambat ke?
tatau lagi.. tak kot.. kenape?
alaaaaa kak mas janganlah balik lambat sangat, nanti saye dah tido..
eh tido le.. buat ape tunggu akak plak?
terdiam. alaaa kak mas jangan balik lambat eh? saye tunggu
macam-macam laa ko ni
alaaaaaaaaa sejam je tau kuar, pastu balik eh?
ehh budak ni. yelah yelaaaaah

Heran pulak aku. Sejak bile plak bebudak ni tunggu aku balik? Kalau Kak Ina tu yelah, memang dah macam kakak sendiri dah kejap-kejap sms call aku kalau aku balik lambat hahahah! Tapi masa tu memang takde sekelumit syak pun melainkan rasa heran je.

So malam tu aku kuar makan memang sejam je. Lepas tu berterebas balik. Sampai je umah, aku tarik-tarik napas. Takde pooonnn bau tomyam. Kencing haku ke ape bebudak ni. Ke tak masak lagi? Berlari le naik atas (oh masa tu duduk kat townhouse. curlast cuols.. i like that house so much). Ketuk pintu bilik dorang.

akak dah balik! kata nak makan, jom lah
orait.. aaa kak mas gi lepak dalam bilik dulu, dah siap kang kitorang panggil
leeee.. tak siap lagi ke? sabau jelah. ok ok

Aku memang biasa lepak kat bilik Kak Ina & Kak Ida sebab bilik dorang ade tv hehehe. So lepaklah.. Kak Ina keluar, Kak Ida je lepak dengan aku dalam bilik. Lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa tu barulah dorang panggil, ajak makan. Masa sampai kat tangga, aku macam.. ehhhh.. apsal le bergelap rumah ni, bukak leee lampu. Bila jengah, baru pasan. Ade lilin nyale-nyale atas kek bday!! :D Dan semorang pon nyanyi lagu sebeday.. awww awwwww terharuewwwww

Kemdiannye barulah aku tau. Dorang dah simpan kek tu sejak semalam, pada hari bday aku. Bila pikir-pikir balik, ooo patutlah. Asal aku masuk dapur je, semorang macam berjaga-jaga. Siap cakap kalau aku nak ape-ape dari dalam peti ais, bagitau je. Nanti dorang amekkan. Rupanya dok sorok kek bday aku dalam tu. Hahahahah! Mujurlah aku pun takde tergerak hati nak bukak peti ais, rasa syak pun takde. Nampak sangat tak tersangka dorang ade plan nak selebret bday, ingatkan takde sape kisah *gosok-gosok mata terharu*

Itu jelah citenye. Hehehehe.

tahun ni sambut dengan FT Island - errr dalam mimpi jelah. hehe

11 comments:

Irfa said...
This comment has been removed by the author.
Irfa said...

hepi bday dik masy
akak 20+15 tahun ni
hihi..mcm dah tua je rasanya
tapi... kekadang rasa muda
acaner ni

emak. bukan penari tiang said...

Heppy besday kak mas. Agagaga. Saya remaja lagi. Remaja 3 bulan dr kak mas ahahahahha

Masy said...

kak irfa,
mekasih kak.. hahaha samalah saye, tak rasa tua pun.. astaghfirullah.. haha

Masy said...

adik emak,
3 bulan jewwwww bukan 3 tahun weh! ahahaha mekasih mekasih!

zonaku said...

aku sekarang suka betul bila januari.. ko akan jadi sebaya aku!

hoyeah!!!!

er.. kalau aku lak.. boring2 g buka peti ais.. so memang x ada la harapan nak sorokkan barang utnuk aku dlm peti ais. hahahahaha

Masy said...

zona,
ceeehhhhh

masa kat umah lama, takde plak aku berperangai mcm tu. umah skrg, mungkin. hehehehe

Wak Gelas said...

sorila wak pon lmbt nak wish hepi besday tu cik masy cik masy tuu., mugo2 dipanjang umo dimurahkan rejeki dicepat jodoh jguakkk.,ahhKs

Masy said...

wak gelas,
issokay.. hehee mekasih!

HEMY said...

huntonglah diraikan.....hehehe

selamat tua yeee

cikoka cikoki

Masy said...

anul,
bodo tauuuuuuuuuuuuuuuuuuu