Friday, March 14, 2014

945: Cukai Cukai. Bukan Cukai kat Ganu nuuunnn

Assalamualaikum! Tak jawab, dosa.

Dah bertangguh bertahun-tahun. Sebab memang aku belum layak nak bayau pon.. ape kesah. Tapi berdasarkan cakap-cakap belakang masyarakat pada aku, sepatutnya aku pegi la bukak fail kat LHDN tew. Elok aku dok pikir-pikir, Acaii plak pegi tuit pasal denda kalau tak bukak fail. Tsssskk ok laa ok laa.

Bukan jauh pun opisnye kat Shah Alam nan permai ni. Tapi tu laaaa.. bertangguh bertangguh lama-lama jadi jaguh.

So kebetulan kakak PA nak pegi LHDN atas urusan opis. Aku pun apalagi.. pandai-pandai laa membawa diri memfolo beliau. Dah alang-alang nak bukak fail, boleh cek skali status BR1M aku yang membisu beribu bahasa tu khen. Mak dah laa kewing ni cuolsssss.. hari-hari dok bajet RM2 je untuk makan. Kalau tak kurus gak ni, memang laa semua ni salah Tokmoh Bubu.

Pendekkan cite, setel sudah.

Income tax - tak setel bebetul la sebenaunye. Kene tunggu orang tunjuk ajau.
BR1M - dalam PROSIS katanya.


Hmmmmmm k.

4 comments:

HEMY said...

my br1m lies over the ocean
my br1m lies over the seaa

Masy said...

hoh lagu ape tu

Mak Su said...

prosis?

Masy said...

PROSES sebenarnya.. haha!