Thursday, October 22, 2015

980: Phuket - Krabi - Hatyai Backpack Style - Bahagian 1

Assalamualaikum uols!

Ok kali ni kita teruskan misi pengembaraan upin dan ipin ke negara jiran yang bernama Thailand. Trip ni dilaksanakan pada 19 - 22 Ogos nan lalu. Sepatutnye yang join trip ni 5 orang, tapi yang sepasang kapel ni terpaksa menarik diri pada saat akhir sebab mak mertua member aku tu masuk ICU. Sobsob makanya kite teruskan jelah walaupun bertiga hehe bertiga lebih baik dari bersatu huhu

Kitorang bertolak ke Pudu malam 18hb tu. Aku dari Shah Alam, Liana dari Melaka, Cecek dari Batu Caves. Hehe. Dalam pukul 10 ++ malam, bas pun bergerak-gerakhas. Aku neves sebab dah lama tak naik bas so risau gak pening ke hape. Syukurlah aman sentosa. Dapat selimut, bas pun almost kosong - kitorang siap dok satu row sorang hahaha! Cuma masalahnye ade angkel ni dok seblah kusi sane asek laaa batuk kokol dari start gerak sampai la jejak ke Hatyai T_T Sian doohhh. 


lapang giler bukan


Tidooo. Ade benti dua kali tak silap aku. Tak ingatlah.

Tau tau dah pukul 5 gitu, dah sampai Bukit Kayu Hitam. Turun, cop, naik bas. Sampai kat Hatyai ke apetah tu sempadan dorang, turun angkut beg, cop, naik bas balik.

Dah sampai Hatyai!

ade wifi!



Aku subuh dalam bas je, kene qada' kendian sebab bas tak tunggu huhu. Sampai kat Hatyai, letak beg lantas mencarilah sarapan. Makan roti canai kosong rege RM2 amboiiiiiiiiii dengan neskepe tarik. Menjelang pukul 9 pagi, bergeraklah kami ke Phuket~~~~

Bersambung. Hahahahhahaa banyak lagi keje aku ni!

7 comments:

HEMY said...

nape dh smyg dlm bas, tp kena qada plak?

otaktepu said...

lekaslah sambung dak masy oi

Masy said...

anul,
sebab solat takde wuduk, hormat waktu je..

bos,
sabau sabauuuu

tiga lalat said...

bestnye gi phuket tuuu., hehe2

Masy said...

3 lalat,
best best hehe

zonaku said...

kalau aku buat entry pasal korea cemana ya jalan kisahnya?

Masy said...

zona,
ikut jelah jalan kisahnye. hehe