Monday, May 16, 2016

1004 : Ratusan Purnama

Ada rasa apa ye ni..
Cemburu kot. Itu je
Bukanlah sejenis penyakit hati
Yang menyorok di balik muka manis

aku rasalah
dalam satu kesedihan tu
ade banyak lagi kesedihan yang membontoti di belakangnya
tapi sebab terlalu la sedihnya
sampai tak reti aku nak cakap

pikir lagi
aku rasalah

kegembiraan tu tak mampu aku raikan
sebab mungkin aku harap aku yang diraikan
bersamanya
macam bodohlah
bila aku sangka aku bukan orang yang begitu
tapi rupanya aku memang begitu

pikir lagi
aku rasalah

aku tak dapat bergembira
paling tidak pun tersenyum
sebab apa yang aku ada ni pun
tak dapat nak diraikan secara terangan
aku yang tak banyak mintak ini pun
terasa macam apa ya

entahlah
tak reti nak ungkapkan dengan kata-kata
takpelah
yang penting aku paham kenape aku sedih macam  ni

itu jelah kot.
heh

yang perut ni asek ajak gi jamban je ni
kau dah kenape?
tahu tak aku kalau dah kat jamban tu
dalam keadaan sekarang ni
rasa macam masuk bilik kaunseling?

hmmmmmmmmmmmmmm

ratusan purnama berlalu 
tapi cinta tak pernah berlalu 
walau kau usir aku di hidupmu
tapi cintaku tetap diam
 
ratusan purnama berlalu

sendirian aku tanpa cinta 
tak pernah ada cinta yang lain
hatiku terbuka hanya untukmu...

3 comments:

zonaku said...

sampai sekarang x pernah dengar lagu ni in full lagi.

Masy said...

cepatlah donlod zona!

Dewi Aja said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)