Wednesday, May 17, 2017

1033 : BerTeater di KLPAC

Salam gais. Rupanya aku tak penah cite eh ape2 pasal KLPAC. Makanya entry ini akan mengisahkan pengalaman aku tengok teater di KLPAC pada 18 Mac nan lalu - dulu masa memula gi KLPAC aku tengok orkestra gituh. Oh btw aku pegi ni sebab diajak oleh budak umah aku - masuk free laaa kalau bayau idok le sis nak pegi lulz #SisBajet

Layan pic lah.

otw

snap pic dulu sementara tak ramai orang ni hihu

baju kakak ostajah bagi, tudung pun dia bagi gak huahaha #sponsored #macamretis 



Sesampai je kat sini, terus tuju surau sebab masa tu dah nak masuk waktu maghrib pun. Seusai solat, dok minum dulu.. sebab ade minum free kihkoh



matiklah minom kopi, mampuih malam takleh tido ni kang (macam le esok sekolah)
Dah setel minom, pegi le cari tempatnye. Turun naik tak jumpe, hawau betul. Rupanye.. alaaaa dekat tepi tu je.. geram sis. Btw. Teater ni ade dua cerita - yg 1st tu tajuknye 2020 (tak silap aku), satu lagi tajuknya Kakak. Aku ingatkan satu je. Aaaaa baeklah. So marilah menonton 2020 dulu.

gelap. ade dua orang yang perform

pastu terang

pastu silau

pastu silau lagi, sakit bijik mata aku. cahaya tu tepat2 tembak kat muka aku. sibbaik ade mamat depan ni, bole la aku tumpang berteduh lulz

dok menari2 tanpa sebarang kata

sis tenggelam dalam arus bisa rindumu belum puasku menyentuh hatimuuuuu 
Ku cuba menghayati sepenuh jiwa namun gagal. Sejam jugak rasanya performance tu. Errr.. k tak paham. Pastu break sementara tunggu setup untuk next performance. Kita minum dulu!! (lagi).

sedap okeh kek cekelat ni. masa snap pic ni osmet aku wasap (haha depan mata pun nak wasap), dia kata ade Ida Nerina belakang aku. okeh. 

sementara menunggu, round2 la jap dalam tu

dan selfie

Ok dah time. Jom masuk.

Masa masuk tu tertanjat aku weh sebab dua orang pelakonnye dah terpacak dalam gelap tu, lampu plak suluh tang muka dorang je. Dah serupa hantuuuuu mujur tak kene lempang. Hahahahaha

haaa macam ni ha. ko tak rasa macam nak terkincin kaaa masuk2 je terserempak dorang ni

yang ni aku pahamlah, storyline jelas

ade dialog hehe

siap ade sub kat belakang in case buduh sangat tak paham kan


Kakak ni kisahnye pasal dua orang maid kat umah orang kaya. Bini orang kaya tu mati dibunuh dek laki dia rasanye, dan dorang ni saksi. Tapi macam biaselah saksi berdiam diri, pastu salah sorang tu siap berangan nak ganti tempat mem dia. Cam hawau. Eh rasanye maid tu ade skendel dengan bos dia tu, kire bersekongkol skali le bunuh. Gitulah kalau tak silap pemahaman aku. Lantaklah bukan masuk pekse pon hahahahahaha

Done semuanya dan sampai umah dalam pukul 1 pagi kot. Ke awal dari tu? Gitulah.

Sekiaaaaaan~~~~

No comments: