Tuesday, February 14, 2017

1021 : Trip Sejuk-Sejuk Osaka - Bahagian 2 (b)

Hahahaha bahagian 2 (b) sebab aritu cite tak abes. Ok sambung.

Lepas solat, kitorang pun gerak menuju destinasi seterusnya yakni Osaka Museum of Housing and Living. Untuk info, sila baca di bawah :

The Osaka Museum of Housing and Living is a remarkable facility located in the northeastern part of the Kita Area. The museum has re-created buildings and streets that show what life was like in Osaka in the past. A model of the entire city during the Edo Period, the only one of its kind in Japan, is housed in the building. Visitors can learn all about Osaka's development, experiencing via interactive exhibits the different ways of life in the city during different periods of its history.
sumber : http://www.osaka-info.jp/en/facilities/cat1/post_298.html

Jom tepek gambo.


pemandangan dari tingkat atas

posing

bole try permainan2 tradisional dorang kat sini


so belah kanan ni rumah orang2 kaya la kiranya, yang belah kiri ni untuk orang2 miskin. kedudukan sebenarnye adalah depan belakang. depan jalan umah orang kaya, orang miskin dok belakang. rumah orang2 kaya ni ade satu perigi dalam setiap satu rumah, manakala (pergh) untuk orang miskin, satu perigi dikongsi bersama. toilet pun kongsi


ni adelah jamban kongsi, tepi belah kiri tu perigi

ni opkoslah rumah orang kaya. dah siap hidang tu, moh le kite

amek gambo kaki macam biasa







sempat lagi buat mannequin challenge kat sini hihi 



ni pintu masuk sebenarnye

beg takleh bawak, kene kurung dalam tu

Lepas abes meround, dah free and easy. Aku kalau ikotkan penat, memang nak balik je. Tapi mengenangkan rugi la plak dah sampai nak lepak2 bilik, aku folo jelah bebudak bujang ni pegi cari apetah. Ape nama tempat tu pon aku dah lupe wakakakakakkaka 

sedap kebab dia



buat satu pusingan je dalam ni dan berambos


air jagung panas. rasa macam sweet corn orang buat apam balik tu. aku ok je. budak2 lain try minum, sume nak termuntah. ape laaa jagung je kot lol

Tamat hari kedua. Hari ketiga akan menyusul kendian. Hihohiho